Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Velkommen

Vibeskolen stiler højt og favner bredt

Vi er en folkeskole med hjertet i virkeligheden og blikket rettet mod fremtiden. Hos os er praksisnær og praksisfaglig undervisning ikke bare en metode – det er en grundholdning. Som PBL-skole (Projektbaseret Læring) arbejder vi med virkelighedsnære problemstillinger, hvor eleverne lærer ved at undersøge, skabe og samarbejde. 

Vi tror på fællesskabet – og vi bygger det sammen

På Vibeskolen møder vi familier med forskellige livssituationer og styrker. Vi ser det som en fælles opgave at skabe de bedste betingelser for børns trivsel og læring. Det stiller krav til os som skole – og vi tager det ansvar på os med faglighed, tydelighed og engagement. Vi prioriterer et tæt og respektfuldt samarbejde med hjemmet og forventer, at alle omkring barnet bidrager aktivt til fællesskabet og bakker op om skolens rolle og ansvar.. Vi forventer en respektfuld og forstående kommunikation mellem skole og hjem, så vi sammen kan skabe rammer, der styrker børns trivsel og læring. Vi står på et klart værdigrundlag og forventer, at alle omkring barnet bidrager til fællesskabet og bakker op om skolens rolle og ansvar. I et lille lokalsamfund som vores spreder oplevelser og fortællinger sig hurtigt – og når det sker uden kontekst eller dialog, kan det skabe misforståelser og underminere det fællesskab, vi alle er en del af. Derfor opfordrer vi til åbenhed, nysgerrighed og direkte kommunikation – for børnenes skyld.

Én skole – ét fælles ansvar 

Vibeskolen er en ét-faset skole med glidende overgange mellem skolens faser. Vi arbejder tæt sammen på tværs af årgange og personalegrupper, så eleverne oplever sammenhæng og tryghed hele vejen fra skolestart til afgang. Det gælder både fagligt og socialt.

Vi bygger bro mellem hænder og hjerne

Hos os er det ikke enten bøger eller værksted – det er både og. Vi tror på, at elever lærer bedst, når de kan se meningen med det, de laver, og når de får lov til at bruge både hovedet og hænderne. Derfor arbejder vi med virkelighedsnære projekter, hvor fagene spiller sammen, og hvor eleverne får mulighed for at skabe noget, der giver mening.