Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Trivselshandleplan

Trivsel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Handleplan for arbejdet med trivsel på Vibeskolen 

På Vibeskolen foretages der 2 gange årligt en trivselsmåling. De årlige trivselsmåling indeholder også en undervisningsmiljøvurdering, hvor eleverne svarer på spørgsmål om de fysiske rammer. Trivselsmålingen giver os et billede af, hvor godt vores elever trives. Trivselsmålingen foretages gennem programmet TOPI – https://www.nyborg.dk/da/borger-og-selvbetjening/skole-og-uddannelse/skoler-og-undervisning/tidlig-opsporing-og-indsats-topi/ 

TOPI-konference 

Trivselsmålingen fortæller noget om, hvordan eleverne trives. Trivselsmålingen følges op 2 gange årligt på en TOPI-konference, hvor afdelingsleder sammen med lærere og pædagoger fra det enkelte årgangsteam drøfter, om der skal ske særlige tiltag på årgangen eller i den enkelte klasse som opfølgning på trivselsmålingen. Hvis det skønnes relevant at få områder i trivselsmålingen uddybet, så foretages der yderligere vurdering af klassens trivsel via en særlig målrettet trivselsmåling i ”Klassetrivsel.dk”.

Dokumenter der understøtter vores arbejde med trivsel på Vibeskolen 

På Vibeskolen er der udarbejdet særlige dokumenter, hvor der er beskrevet retningslinjer for, hvordan vi arbejder med at understøtte den gode trivsel på Vibeskolen. Herunder også dokumenter, som beskriver vores arbejde med at undgå mobning på Vibeskolen. I forbindelse med TOPI vurderingen, kan forældrene tilgå resultaterne af denne igennem digital platform. 

Trivselsdag 

På Vibeskolen deltager vi i den årlige nationale trivselsdag, som er den første fredag i marts måned. Temaerne for trivselsdagen varierer fra år til år. 

Pædagogiske indsatser 

Pædagogerne på Vibeskolen er både en del af SFO og skole, fordi vi ønsker at skabe sammenhæng i barnets hele dag. Pædagogernes fokus i skoledelen er, at styrke den pædagogiske dimension i samarbejde med lærerne. Dette gøres i fællesskab på møder og fælles forberedelse. Det kan for eksempel være fokus på gruppedynamikker, måde at samarbejde på, almen dannelse, kommunikationsmåder- og former mv.